Katalog stron www

  • Strona typu „Wizytówka” – jest to najprostsza strona internetowa mająca na celu prezentację danych teleadresowych, krótkich informacji o Firmie oraz zakres świadczonych usług. Z uwagi na charakter takiej strony jest ona najtańsza w wykonaniu. Tego rodzaju strony można zalecić dopiero powstałym firmom chcącym się „pokazać” potencjalnemu Klientowi. Ujmując to marketingowo posiadanie takiej strony na dłuższą metę nie przynosi znacznych korzyści w prowadzeniu działalności gospodarczej choć na początku jej prowadzenia po nawiązaniu kilku kontaktów z udziałem tego typu strony może okazać się złudne a co najmniej dyskusyjne.
    Zalecana dla: jednoosobowych działalności gospodarczych, mikro przedsiębiorstw, firm świadczących niewielki wachlarz usług.

 

  • Strona typu „Folder” – Strony tego typu generalnie posiadają wiele materiałów multimedialnych oraz posiadającą bogatą oprawę graficzną. Materiały multimedialne ukazują się przed załadowaniem głównej treści strony tzw. „intro” w postaci krótkiego filmu lub animacji które w swoim założeniu ma zainteresować Klienta do dalszego zapoznania się z informacjami natomiast w wielu przypadkach niestety daje to efekt odwrotny do zamierzonego. Generalnie strony tego typu nie są zalecane ze względu na ich zniechęcające do przeglądania działanie. Plansze internetowe są w pewnym rodzaju zastępstwem dla droższych katalogów natomiast w praktyce nie spełniają powierzonego im zadania.
    Nie zalecana.

 

  • Strona typu „Serwis” – Bardzo rozbudowana strona internetowa posiadająca niekiedy nawet kilkanaście podstron cechująca się obszerną zawartością merytoryczną. Zazwyczaj dla komfortowej obsługi ma swój system CMS. Budowa tego typu stron z łatwością pozwala na generowanie przychodu ich właścicielom chociażby dlatego, że taka strona posiada możliwość zamieszczania banerów reklamowych a co za tym idzie jest to usługa reklamowa danej firmy.

    Zalecana dla: średnich i dużych firm, e-gazet, firm świadczących bardzo szeroką gamę usług.

 

  • Strona typu „Vortal” – Jeden z większych modeli stron internetowych. Zazwyczaj „Vortale” charakteryzują się tym, iż posiadają wiele narzędzi komunikacyjnych mających postać: forum, chat-room’ów, list dyskusyjnych etc. Vortal podobnie jak i Serwis również ma możliwość generowania przychodu w postaci zamieszania banerów reklamowych. Są to z reguły portale specjalistyczne posiadające szerokie spektrum wiedzy w danej tematyce.
    Zalecana dla: firm lub osób – hobbystów promujących zakres wiedzy w danej dziedzinie na bardzo szeroko zarojoną skalę.

 

  • Strona typu „Portal” – Kolejny bardzo rozbudowany serwis stanowiący „bramę wejściową” do gigantycznej ilości materiałów o różnej tematyce zawartych na stronie internetowej. Strony tego typu stanowią bardzo wysoką wartość marketingową wynikającą z wielowątkowego zakresu informacyjnego i dostępnych różnych metod marketingowych.
    Zalecana dla firm mających na celu zarobkowe rozpowszechnianie najnowszych informacji i aktualności.

 

  • Strona typu „Sklep internetowy” – serwis internetowy umożliwiający kupno i sprzedaż towarów przez internet będący jedną z form handlu elektronicznego. Taka strona jest w zasadzie rozbudowanym narzędziem składającym się z dwóch fundamentalnych składowych czyli zwykłej strony www z informacjami o firmie i produktach oraz oprogramowania sprzedażowego czyli sklepu internetowego w którym zazwyczaj znajdziemy informacje o produkcie umożliwiające nam podjęcie decyzji o kupnie danego towaru.
    Zalecana dla każdego rodzaju sklepów oraz hurtowni mających w planie sprzedaż produktów przez internet.

Strona kosztowa stron internetowych:
Koszt strony kreuje w zasadzie kilka niezbędnych składowych do utworzenia jakiejkolwiek strony internetowej. Najważniejszymi składowymi są: wymagania Klienta oraz materiały przez Niego dostarczone czyli treści, opisy, zdjęcia lub grafika jeżeli taką posiada.

W praktyce bardzo pomocne przy tworzeniu stron internetowych jest dostarczenie możliwie jak największej ilości materiałów do umieszczenia na naszej stronie co powoduje obniżenie kosztu stworzenia wybranego rodzaju strony. Natomiast brak wspomnianych materiałów opóźnia wykonanie oczekiwanej strony tym, iż takie materiały musi stworzyć sam wykonawca z uwzględnieniem poprawek Klienckich a to niestety powoduje zwiększenie kosztów.